|
נהר הצ'אופרייה
הנהר הראשי בתאילנד. אורכו 372 ק"מ. הנהר זורם בכיוון כללי בכיוון צפון דרום ונשפך למפרץ סיאם בבנגקוק. לנהר שני יובלים עיקריים: נהר הנם ונהר הפינג הנפגשים בעיר נקון סאוואן นครสวรรค์ (העיר השמיימית) כ-240 ק"מ צפונית לבנגקוק. עומק המים בין 5-20 מ'. רוחב הנהר נע מ-200 עד 1,200 מ'. ספיקת המים הממוצעת היא 880 מ"ק בשנייה. הנהר משמש כנתיב שייט היסטורי. בסמוך לשפכו לים נמצא נמל בנגקוק.
כרבע מאוכלוסיית תאילנד מתגוררת לאורך הנהר ולאורך התעלות הנמשכות ממנו. משטר הזרימה בנהר אינו אחיד ובחודשי ספטמבר אוקטובר בכל שנה יש הצפות. כאשר יש הצפות מתגייסים כל התושבים כולל המלך וממלאים שקי חול ומדפנים את גדות הנהר. המלך מאשר להפנות עודפי זרימה לשטחים בבעלות בית המלוכה.
השם: שם הנהר בתאילנדית הוא מיי נם צ'אופארייה. בתאילנדית "מיי" = אמא ו"נם" = מים. "צ'אופארייה" –אדמה פיאודלית מלכותית. ולכן "הנהר המלכותי" הוא התרגום הנכון של שם הנהר.
חמישה גשרים מתוחים מעל נהר הצ'אופארייה:
גשר רמה הששי
ספן פרהרואן הוק - สะพานพระราม 6 –אורכו 441 מ'. זהו הנהר הגשר הראשון שנבנה על נהר הצ'אופרייה. הגשר, עשוי מתכת ומשמש כגשר לרכבת. זהו גשר הרכבות הארוך ביותר בתאילנד. הגשר נפתח לתנועה בשנת 1927. הגשר ניזוק קשות במלחמת העולם השנייה ושופץ מספר שנים לאחר מכן.
גשר פרה פין קלאו พระปิ่นเกล้า
גשר זה נבנה ב-1973 והוא נקרא על שמו של המשנה למלך סיאם במחצית המאה ה-19.אורכו 658 מ'.
גשר רמה השמיני
גשר רמה השמיני สะพานพระราม 8 – נחנך ב-2002 . אורכו 2.45 ק"מ. תמונת הגשר מופיעה על גב השטרות של 20 באט.
גשר רמה התשיעי
גשר זה נבנה לרגל חגיגות ה-60 למלך הנוכחי בומיבול אדוליידי בשנת 1987. כאשר נבנה היה זה גשר המיתרים הראשון בתאילנד וגשר המיתרים השני באורכו בעולם. בשנת 2006 נצבע הגשר בצבע הצהוב המלכותי.
אורך הגשר 780 מ'. רוחבו 33 מ' והוא מגיע לגובה מירבי של 87 מ' מעל נהר הצ'אופארייה.
גשר רמה התשיעי היה גשר המיתרים הראשון שנבנה בתאילנד
גשר מגה
גשר זה הוא חלק מפרוייקט הכביש הטבעתי באורך של 13 ק"מ שנועד לפתור את בעיות התחבורה בבנגקוק. הגשר חוצה פעמיים את הצ'אופרייה. בנקודה אחת אורכו 702 מ' ובנקודה השנייה 582 מ'.הגשר נחנך בדצמבר 2006.
|
|
|